Правопис слів з ненаголошеними е, и, які перевіряються наголосом.
Множення чисел 10 і 100. Розв'язування задач.
Урок розвитку мовлення
Тема. Урок розвитку мовлення. Складання розповіді за початком і кінцівкою.
Мета: вчити учнів складати розповідь за початком і кінцівкою, добирати влучні слова та вислови; узагальнити знання учнів про зв’язний текст; розвивати мовлення учнів та збагачувати їх словниковий запас; розвивати уяву та фантазію; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: зображення бджілки, вулика, пасіки, ведмедика; малюнки за змістом твору; завдання на картках, маска ведмедика для фізкультхвилинки.
Хід уроку
І. Орг. момент
- Сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення. Ми будемо з вами складати розповідь. А про кого – ви дізнаєтесь згодом.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- - А зараз відгадайте загадку: Є комаха трудівниця,
Їй без діла не сидиться,
Все над квітами літає,
Цілий день медок збирає. (Бджілка)
- Бесіда.
- Що ви знаєте про бджіл? (Де вони живуть? (У вулику). Як називається місце де розставлено багато вуликів? (Пасіка))
- А для чого бджоли роблять мед?
- Хто з тваринок любить ласувати медом? ( Я шукаю мед, малину,
Рибку сам собі ловлю,
Влітку й миті не спочину,
А прийде зима, то сплю. (Ведмедик))
– Я думаю ви здогадалися про кого ми будемо складати розповідь? (Про бджіл та ведмедика.)
- – Перш ніж розпочати, давайте пригадаємо, що таке текст? (Текст – це зв’язані за змістом речення)
- З яких частин складається тест? (Зачин, основна частина і кінцівка).
ІІІ. Робота над складанням розповіді.
- – Перед вами зачин і кінцівка нашої розповіді. (Написані на дошці.) Нам треба пофантазувати і скласти основну частину. Допоможуть нам в цьому опорні слова, які лежать перед вами на партах.
- Прочитайте зачин.
- Чи зрозуміло про що буде розповідь?
- Про що? (Про ведмедика, який забрів на пасіку і що там з ним трапилося.)
- Прочитайте кінцівку.
- Чим закінчилася історія?
- Чи вдалося ведмедику поласувати медом?
- Зверніть увагу на опорні слова. Прочитайте їх.
- Тепер повертаємося до зачину, перечитаємо його і спробуємо уявити, як розгортатимуться події.
(Текст на дошці)
Одного разу, гуляючи лісом, маленький ведмедик вийшов на галявину де стояла пасіка.
…
Бідолашного так почастували бджоли, що він далеко обходив це місце.
(Опорні слова: зрадів, смачний мед, захотілося поласувати, підійшов, перевернув, в середині загуло, відкрив, вилетів рій, кинувся тікати, наздогнали.)
(За опорними словами учні складають речення. Учитель замальовує кожне з них на дошці, або вивішує приготовлені заздалегідь малюнки.)
- – Давайте повторимо що у нас вийшло. (Діти повторюють складений текст.)
ІV. Фізкультхвилинка.
Гра «Клас, так…» (Гру проводить ведмедик)
V. Робота в групах.
1. – А зараз попрацюємо групами.
1група – редагування тексту (підбір влучних слів для висловлення думки)
Одного разу, гуляючи лісом, маленький ведмедик вийшов на галявину де стояла пасіка.
Зрадів (ведмедик, малюк). Він знав, що в таких будиночках є (поживний, смачний, солодкий) мед. Дуже захотілося йому (поїсти, поласувати) смачненьким.
(Підійшов, підбіг) ведмедик до вулика і перевернув його. В середині щось (загуло, зашуміло). (Ласунчик, ведмедик) відкрив кришку. Раптом на нього(вискочив, вилетів) рій бджіл. Ведмедик кинувся (тікати, бігти). Та (бджоли, вони) наздогнали його.
Бідолашного так почастували бджоли, що він далеко обходив це місце.
2 група – Скласти текст з розсипаних речень.
- Підійшов ведмедик до вулика і перевернув його.
- Зрадів малюк.
- Він знав, що в таких будиночках є смачний мед.
- Раптом на нього вилетів рій бджіл.
- Дуже захотілося йому поласувати смачненьким.
- Та бджоли наздогнали його.
- Ведмедик кинувся тікати.
- Забрів ведмедик на пасіку.
3 група – записати складений текст за малюнками на дошці.
4 група – придумати іншу кінцівку, таку, щоб нам не було шкода ведмедика, щоб ведмедик залишився задоволеним.
Одного разу, гуляючи лісом, маленький ведмедик вийшов на галявину де стояла пасіка.
Зрадів малюк. Він знав, що в таких будиночках є смачний мед. Дуже захотілося йому поласувати смачненьким.
Підійшов ведмедик до вулика і перевернув його. В середині щось загуло. Ласунчик відкрив кришку. Раптом на нього вилетів рій бджіл…
5 – 6 групи – скласти речення з розсипаних слів.
На, забрів,пасіку, ведмедик.
Багато, у, смачного, вуликах, меду.
Захотів, поласувати, ведмедик.
Він, до, підійшов, вулика, кришку, і, відкрив.
Вилетів, нього, на, рій, бджіл.
Кинувся, ласунчик, але, тікати, наздогнали, бджоли, його.
- Перевірка виконаної роботи.
VI. Підсумок уроку.
- Ось така пригода сталася з ведмедиком.
- Вам сподобалися наші герої?
- Домашнє завдання: намалюйте їх, а можливо хтось із вас знайде цікаву інформацію про бджілок або ведмедів. Приготуйте цю інформацію на наступний урок.
- А яка історія вам сподобалася більше: та яку склали ми, чи та, яку склала 5 група, з добрим кінцем?
- Чому?
- Взагалі то бджілки миролюбиві комахи. Жодна з них, збираючи нектар або пилок, ніколи нікого не зачепить. Бджоли приносять велику користь, опилюючи рослини, тому ми повинні їх оберігати.
- Дякую вам за роботу.
- А зараз я хочу, щоб ви спробували самі оцінити свою роботу на уроці. Подумайте, як ви працювали на уроці. Наскільки часто ви піднімали руку, а можливо відпочивали і більше спостерігали за роботою інших. Як ви впоралися із завданням під час групової роботи, чи були у вас помилки, які виправляли інші. У вас на партах магніти, прикріпіть їх на дошці біля шкали. Чим краща ваша робота, тим вище ваш результат.
Немає коментарів:
Дописати коментар